Nieuws | Al lentekriebels? 5 lentetips die bijdragen aan een gezonde leefstijl! | Praktijk Kevenaar • fysiotherapie en orthopedische manuele therapie • Zundert
076 - 597 61 73

Al lentekriebels? 5 lentetips die bijdragen aan een gezonde leefstijl!

De zon laat zich al regelmatig zien, de terrassen vullen zich alweer aardig, de fietsen worden uit de schuur gehaald en de dagen worden langer, dat kan maar 1 ding betekenen; de lente is begonnen!

De zon laat zich al regelmatig zien, de terrassen vullen zich alweer aardig, de fietsen worden uit de schuur gehaald en de dagen worden langer, dat kan maar 1 ding betekenen; de lente is begonnen!


Ook zal op de laatste zondag van deze maand de zomertijd ingaan waardoor de dagen nog langer lijken! Om de lente zo goed mogelijk van start te gaan geven wij u wat lentetips die bijdragen aan een gezonde leefstijl.

 

  1. Kom op tijd uit bed
    Als u besluit om vroeg uit bed te komen zult u de eerste tekenen van de lente al snel ontdekken. Het wordt steeds vroeger licht en u hoort de vogeltjes al zachtjes fluiten. Bovendien ruikt het buiten anders: de lente heeft haar eigen geur die u vooral in de vroege morgen kunt ruiken. Wat doet u met deze extra tijd? Maak een ochtendwandeling, ga lekker sporten voor uw werk, neem de tijd voor yoga of maak een uitgebreid (gezond) ontbijt.
  2. Neem uw tuin onder handen
    In de lente kunt u heerlijk tuinieren zonder dat het zweet u aan alle kanten uitbreekt, of uw vingers bijna bevriezen. Bovendien valt er in tegenstelling tot de winter, in de lente weer veel te beleven in de tuin. Veel bomen, bloemen en planten komen tot bloei en er moet weer van alles gebeuren in de tuin! Tuinieren is een rustgevende bezigheid die u lekker in beweging brengt en die alleen maar leuker wordt met een warm zonnetje op uw rug en fluitende vogels om je heen.
  3. Haal de lente in huis
    In de winter maken we ons huis knus en gezellig. Binnen is het lekker warm en het huis beschermt ons tegen de kou buiten. Nu het lente wordt, is het tijd de buitenwereld naar binnen te halen. Maak uw huis licht en luchtig, haal wat mooie bloemen en planten in huis en zet regelmatig een raam open om frisse lucht naar binnen te halen. Houd meteen een lenteschoonmaak of knap uw huis op. Verf de muren een andere kleur of haal wat nieuwe meubels in huis: het ziet er meteen een stuk beter uit en u hoeft niet meer naar de sportschool ;).
  4. Ga (weer) sporten
    De lente is het moment om het sporten op te pakken! U krijgt weer meer energie en zo kunt u zich voorbereiden op een heerlijke fitte zomer. Door te sporten gaat u ook lekkerder in uw vel te zitten. U voelt zich fitter en sterker, aantrekkelijker en mentaal sterker. Omdat u sport gaat ook uw stofwisseling omhoog, wat er weer voor zorgt dat u sneller afvalt. Eigenlijk geeft sporten u bijna alle ingrediënten die u nodig heeft voor een goede zomer. Ga lekker naar buiten en pak sporten op als: fietsen, skaten, hardlopen, wandelen of bootcampen.
  5. De belangrijkste tip is natuurlijk: geniet! Na de winter is het heerlijk dat de lente weer voor de deur staat. Geniet van het weer naar buiten gaan, zoek de gezelligheid op of juist de rust van de natuur. Geniet ervan dat mensen weer naar buiten gaan en dat alles weer in bloei staat.