Rugklachten

Wist u dat rugpijn een van de meest voorkomende lichamelijke klachten in Nederland is? Bij Praktijk Kevenaar Fysiotherapie behandelen we dagelijks patiënten met acute of chronische rugklachten. Rugpijn uit zich meestal als een zeurende of stekende pijn die kan uitstralen naar de billen, dijen en benen. Rugklachten gaan in de meeste gevallen vanzelf over, maar kunnen een flinke belemmering vormen in uw dagelijkse activiteiten. Indien uw rugpijn niet vanzelf overgaat, uw rugklachten zijn ontstaan als gevolg van een blessure, trauma en/of uw pijn langer dan 2 maanden aanhoudt, is er sprake van chronische rugpijn. In dat geval is het raadzaam om zo snel mogelijk een afspraak te maken met een van onze fysiotherapeuten. Zo kunnen we samen de oorzaak achterhalen en voorkomen dat uw rugklachten verergeren.

Hoe ontstaan rugklachten?

Onze rug bestaat uit ruggenwervels, spieren en zenuwen en krijgt heel wat te verduren op een dag. De meeste rugklachten ontstaan door duidelijk aanwijsbare oorzaken, zoals overbelasting, slijtage, stress of door langdurig in dezelfde houding te zitten. Ook zien we veel patiënten die plots last hebben van klachten door het welbekende ‘in de rug schieten’. Bewegen, bukken en lopen zijn dan vaak onverdraaglijk en in extreme gevallen zelfs onmogelijk. Daarnaast zien we bij Praktijk Kevenaar fysiotherapie patiënten met klachten die terug te leiden zijn naar:

Soorten rugklachten behandelingen

Bij Praktijk Kevenaar fysiotherapie hebben wij jarenlange ervaring in het succesvol behandelen van rugklachten. Voor de behandeling van uw rugpijn heeft u geen doorverwijzing van uw huisarts nodig. U kunt snel en eenvoudig een afspraak maken via onze website voor een intakegesprek met een van onze fysiotherapeuten. Tijdens uw afspraak zal de fysiotherapeut samen met u achterhalen wat de oorzaak is van uw klachten en zo het juiste behandelplan voor u opstellen. Onze behandelingen kunnen bestaan uit een of meerdere therapievormen, zoals reguliere fysiotherapie, manuele therapie, medical taping, schouderrevalidatiesportfysiotherapie, (sport)massages, dry needling, personal training en een persoonlijk plan met (thuis)oefeningen.

Iedere patiënt en iedere rugklacht is anders. Zo vergt lage rugpijn een andere aanpak dan hoge rugpijn en hebben jongere patiënten en sporters met een actieve leefstijl vaak een andere behandeling nodig dan senioren die weinig bewegen. Binnen onze praktijk werken wij altijd met behandelingen op maat, die passen bij uw leefstijl en dagelijkse activiteiten. Ook wanneer u herstellende bent van een rugoperatie of juist meer wilt gaan bewegen helpen wij u graag om uw doelen te behalen. Onze behandelingen zijn erop gericht om u niet alleen van uw klachten af te laten komen, maar ook om nieuwe klachten te voorkomen.

Wordt uw behandeling vergoed?

Wij hebben afspraken met vrijwel alle zorgverzekeraars in Nederland. In bijna alle gevallen wordt uw rugpijnbehandeling volledig vergoed vanuit uw (aanvullende) zorgverzekering. Heeft u last van rugpijn en wilt u snel van uw klachten afkomen? Maak dan eenvoudig en snel een afspraak via onze website.